Die bespreking in hierdie reeks is gebaseer op die NG Kerk Doopformulier (DF) soos in die algemeen in gebruik geneem deur baie Suid Afrikaanse kerke uit die Reformasie. 'n Kopie van die NG Kerk Doopformulier kan verkry word by:
http://kerkargief.co.za/doks/bely/F_Doop.pdf
Die DF vorm die basis vir die doop van klein kinders en die sleutel punte van hierdie DF word ook geleer in die Heidelbergse Kategismus (HK), en daarom sal deur die DF teen die Woord te vergelyk ter selfde tyd tekortkominge in die HK uitwys word.
Die DF bevat drie beloftes wat die ouers met die doop van hul kind voor die gemeente bevestig:
“Ten eerste: Bely u dat, hoewel ons kinders as sondaars in die wêreld gekom het en daarom onder die oordeel van God staan, hulle nogtans in Christus aan God behoort en daarom as lidmate van sy gemeente gedoop moet word?
Ten tweede: Bely u dat die leer van die Ou en Nuwe Testament wat ook in die artikels van die Christelike geloof vervat is en in die kerk hier geleer word, die ware en volkome leer van die verlossing is?
Ten derde: Beloof u om hierdie kind, van wie u vader en moeder (of voog) is, in dié leer na dié beste van u vermoë te onderrig en te laat onderrig?"
Met die eerste gelofte punt in die DF bely die ouer(s)/voog dat hul kind, ten spyte daarvan dat hulle as sondaars in die wêreld gekom het, steeds:
(a) in Christus aan God behoort en
(b) daarom as lidmaat van Sy gemeente gedoop moet word.
Die DF bevat ook sewe punte om te beskryf wat die doop is:
“Die doop in die Naam van die drie-enige God, Vader, Seun en Heilige Gees, beteken en verkondig:
- dat ons en ons kinders, wat as sondaars in die wêreld gekom het, slegs in die koninkryk van God kan kom as ons opnuut gebore word;
- dat die Here daardeur bevestig dat Hy ons in sy verbond insluit, ons tot sy kinders aanneem en ons deel laat hê aan al die voorregte van die verbond;
- dat ons en ons kinders verbind word aan Christus wat ons sonde deur sy bloed afgewas het;
- dat ons ou, sondige lewe saam met Hom aan die kruis gesterf het en saam met Hom begrawe is, maar dat ons ook weer deur sy opstanding lewend gemaak word sodat "ons vir die sonde dood is en vir God lewe" (Rom 6:11);
- dat die doop 'n seël is van die inlywing in die kerk van Jesus Christus en ons verplig om as lewende lidmate te leef;
- dat ons as gedooptes die Here uit dankbaarheid met ons hele wese moet liefhê, vertrou en dien, en
- dat die Here ons deur hierdie sakrament verséker dat Hy deur sy Gees in ons wil woon en ons lewens daagliks so regeer dat ons hoe langer hoe meer sy beeld vertoon.“
Aangesien die doop volgens die DF 'n teken en seel vir die betrokke kind en ouers is - van die verbond van genade wat God met hulle sluit - is die beskrywing van die verbondsdoop volgens die DF dat:
(c) die Here met die doop ons kinders as Sy kinders aanneem,
(d) die doop ons kinders verbind aan Christus wat ons sondes met Sy bloed af gewas het,
(e) ons kinders se ou sondige lewe saam met Hom aan die kruis gesterf het,
(f) ons kinders ook deur Sy opstanding lewend gemaak word sodat hulle dan vir hul sonde dood is,
(g) die doop ons kinders inlyf as lidmate in die kerk van Jesus Christus,
(h) ons kinders as lewende lidmate moet lewe,
(i) as gedooptes ons kinders uit dankbaarheid die Here moet liefhê, en moet vertrou en dien,
(j) in die doop die Here deur Sy Gees in ons kinders wil woon en hul lewens daagliks wil regeer.
Dit is belangrik om te merk dat bogenoemde punte uit die DF dan volgens die DF vir beide grootmense en kinders wie die verbondsdoop deurgaan geld.
Nou dat jy verstaan wat die standpunt van die DF is, kan ons die punte a tot j (volg die skakels hier bo) wat uit die DF geneem is, een vir een teen die Woord meet.
(Oorspronklik gepubliseer op 21/12/2010 en hersien op 30/04/2018)
0 besprekings punte:
Post a Comment